GE mozdonyexport |
GE mozdonyok az 1520-as régió számára |
Az 1520-as régió az európai és ázsiai széles nyomtávú vasutak területét jelenti. A General Electric cég Transportation, a főleg mozdonygyártással foglalkozó részlegének Evolution® sorozatú mozdonya készen áll az oroszországi és a Russia Expo 1520 más résztvevőinek a piacán való megjelenésre, miközben a kazahsztáni vasútnak már szállított is ilyen mozdonyt. |
A GE Transportation
bejelentette, hogy az Evolution Series® mozdonyát kiállítja a Russia Expo
1520-on, és a mozdony készen áll az azon a piacon való terjesztésre. Az
Evolution Series mozdonyok 400 millió USA-dolláros befektetés eredményeképpen
születtek meg, 8 év alatt. Az innovatív mozdonynak 12 hengeres dízelmotorja
van, mely ugyanúgy 4400 LE-s, mint 16 hengeres elődje. Az Evolution motor
5%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ez a mozdony egész élettartama alatt
körülbelül 1,1 millió liter megtakarítást jelent, miközben a károsanyag
kibocsátás körülbelül 40%-kal kisebb.
„A
GE Transportation
elkötelezett az orosz piac iránt, és segíti a
vasúti infrastruktúrát modernnek
és hatékonynak maradni” mondta Lorenzo Simonelli, a
GE Transportation
elnök-vezérigazgatója. "Mindjárt itt is erre a
bizonyíték az Expo 1520-on: a
kiállított Evolution sorozatú, ES44ACi
típusú mozdonyt kimondottan Oroszország
és az 1520-as piac számára tervezték.
Remélem, az ES44ACi az Expo 1520-on mérföldkő
lesz a hosszú és gyümölcsöző kapcsolat
kialakításában a vásárlókkal
a
régióban.” |
Az ES44ACi-t speciálisan az orosz és más 1520-as
üzemeltetők számára tervezték Bár az Evolution sorozat mozdonyai olyan kipróbált technológiát használnak, melyek a világ sok körzetében működnek, az ES44ACi-t a kezdetektől fogva erre a piacra tervezték. A tervezők az orosz GOST szabványokat és biztonsági előírásokat vették figyelembe ennek az egyedi típusnak a kialakításánál. Emellett a GE Oroszországban, Kazahsztánban és Mongóliában szerzett téli üzemeltetési tapasztalata lehetővé tette, hogy opcionális kialakítási csomagot állítson össze a szélsőséges hidegre, ami lehetővé teszi, hogy a mozdony a távoli északon is dolgozzon. A mozdony tervezésekor figyelembe vették, hogy a GOST szabvány szerinti hajtó- és kenőanyagokkal működjön, ami Oroszországban is kapható. Működési
szempontból a
mozdony paraméterei lehetővé teszik, hogy az egy
egyszekciós ES44ACi többet
teljesítsen, mint a kétszekciós 2TE10-es mozdony,
a körzetben a legnagyobb
darabszámú fővonali dízel-villamos tehervonati
mozdony. (Erről lás az alábbi keretes írást.) |
A 2TE10-esek valóban kétszekciósak. Megtaláltam a
cikket (kazah az eredeti cikk) oroszul is, ott egyértelműen azt írja, hogy 1
db. TE33a 1 db. 2 szekciós TE10-est tud kiváltani. A TE10-esek szekciótömege a korai változatoknál Összességében, a TE33a kielégítő tapadási körülmények között meg tudja indítani és fel tudja gyorsítani a 2TE10 vonatát, azonban a kisebb teljesítmény miatt az alkalmazható sebesség mérsékeltebb lesz. Rossz tapadási viszonyok között a menetrend tartása problémásabbá válik. hmsoft
|
A
periodikus karbantartási
igény jelentősen kisebb a körzetben működő
mozdonyokénál, és ez, a
nagyjavításokkal együtt, végezhető a
meglévő vontatási épületekben.
Végül, a GE
nagy szolgáltatási rendelkezésre
állással és alkatrészbázissal
szolgálja a
vásárlóit ezen a területen is.
„Az egész terület példa nélküli növekedést tapasztal gazdasági aktivitásban és szállítási igényekben” mondta Kamal Shivpuri, termelési igazgató. „Ezért komoly igény van a körzetben még üzemanyag hatékonyabb és környezetbarátabb mozdonyokra. Előzetes adatok szerint a piac mérete 10 milliárd amerikai dollár lesz a következő 10 évben.” A vezető AC technológia |
hatékony AC (váltakozó áramú trakciós motorok)
technológiát alkalmaznak, mely felváltotta a kevésbé üzemanyag-hatékony DC
(egyenáramú) technológiát. Az AC motoros vontatás nagyobb vonóerőt jelent
ezeknél a mozdonyoknál, emellett kevesebb kerékpördülést, a tengelyenkénti
egyéni tapadás ellenőrzésnek köszönhetően. Ezek
a mozdonyok mérhetően nagyobb
megbízhatóságúak és
kisebb a karbantartási költségük. Ez a GE
saját AC meghajtási és vezérlési
rendszerének köszönhető, összehasonlítva a
DC vontatómotoros mozdonyokkal, ahol
rendszeresen kommutátor kefét kell cserélni, de
más karbantartási igényük is
van. Végül az Evolution sorozatú mozdonyok a
légfék mellett dinamikus fékkel is
rendelkeznek, ami csökkenti a fékpofa- és
kerékkopást, becslések szerint
20-40%-kal, az üzemi viszonyoktól függően. |
: |
A GE Transportation nemrég szállította le a 3000-dik Evolution sorozatú mozdonyt, mint amilyen a képen szerepel, a kazahsztáni állami tulajdonú vasúttársaságnak, a Kazahsztan Temir Zholy (KTZ). Az Evolution sorozat, mely a GE 8 éves, 400 millió dolláros beruházásából született, 12 hengeres dízelmotor dolgozik benne, ami ugyanúgy 4400 LE teljesítményt ad le, mint a korábbi, 16 hengeres motor. Ez a kisebb motor 5%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami azt jelenti, hogy élettartama során 1,1 millió literrel kevesebbet igényel, miközben kb. 40%-kal kevesebb károsanyagot bocsát ki. GE felvétel. |
Ezek
a mozdonyok mérhetően
nagyobb megbízhatóságúak és kisebb a
karbantartási költségük. Ez a GE saját
AC
meghajtási és vezérlési rendszerének
köszönhető, összehasonlítva a DC
vontatómotoros mozdonyokkal, ahol rendszeresen kommutátor
kefét kell cserélni,
de más karbantartási igényük is van.
Végül az Evolution sorozatú mozdonyok a
légfék mellett dinamikus fékkel is rendelkeznek,
ami csökkenti a fékpofa- és
kerékkopást, becslések szerint 20-40%-kal, az
üzemi viszonyoktól függően. A dinamikus fék
másik előnye, hogy tartós használat közben
nem izzik fel egy alkatrésze sem, mint például a
fékpofa tenné. |
Globális
mozdonyplatform Az
Evolution sorozat kipróbált, globálisan
használt mozdonyplatform. A GE
Transportation a múlt évben szállította a
300. 6000 LE-s fővonali mozdony
első példányát Kínai Vasúti
Minisztérium számára. A Rio Tinto Iron Ore
(vasércbánya)
negyven 4400 LE-s nehéz tehervonati Evolution sorozatú
mozdonyt kapott
Ausztrália Pilbara régiójába 2008-ban. A
kazahsztáni JSC Lokomotiv 310
Evolution sorozatú mozdonyt rendelt. Az első tíz
Evolution mozdony már
dolgozik Kazahsztánban és bebizonyították,
hogy egy Evolution mozdony kivált
két TE10-est. |
Az Evolution sorozatú
mozdonyok a GE egyik legfontosabb ecomagination™ terméke
(az ecomagination az ecology
(ökológia) és az imagination (képzelet)
szavak összevonásával keletkezett). Az
„ecomagination” a teljes GE-ben működő
kezdeményezés, mely segíti
kielégíteni a
vásárlók igényeit az
energiahatékonyabb termékek iránt, és
jövedelmező
növekedést eredményez a társaság
számára.
A GE
Oroszországban A GE 1920 óta működik Oroszországban, és az üzlet gyors növekedésnek indult az elmúlt években. A GE folyamatosan fektet be ebbe az üzletágba, és innovatív termékek és szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, melyek kielégítik a vásárlók és a társadalom igényeit is. 11 időzónát fed le a GE működése Szentpétervártól Habarovszkig, a GE több, mint 30 nagyvárosban működik és 2800 alkalmazottat foglalkoztat Oroszországban. Nagy, országos és kis, helyi cégekkel együttműködve a GE mára több, mint 1500 nagy ipari létesítményt használ az országban. |
A GE
Transportation-ről
|
A
GE és Kazahsztán aláírta a vasúti
szolgáltatás és telephely
keret-megállapodást
A GE új pályára lépett Kazahsztánban, két, mérföldkőnek számító megállapodás aláírásával, melyek jelentős mértékben megnövelik a jelenlétét mozdonyokban az országban. Az egyik megállapodás, közel fél milliárd dollár értékben a legnagyobb szolgáltatási egyezmény Észak-Amerikán kívül a GE történetében. A másik, egyetértési egyezmény arról, hogy közösen mozdony összeszerelő telepet építenek a kazahsztáni Astanában, a GE Evolution sorozatú mozdonyokra, Amerikában, a pennsylvaniai Grove Cityben és Erie-ben készülő alkatrészekből és készletekből. A 15 éves, az országra szabott szolgáltatási egyezmény, mely az első ilyen a GE történetében Kazahsztánban, a GE karbantartást és nagyjavítást végez az ország 404, a GE által modernizált mozdonyán. A vállalat 2005 óta alakítja át az ottani mozdonyflottát, mikroprocesszoros vezérlést, elektronikus üzemanyag-befecskendezést és javított hűtőrendszert épít be. A modernizáció 20 évvel |
meghosszabbítja a mozdonyok hasznos élettartamát. A megállapodás rögzíti a mozdonyok rendelkezésre állását és megbízhatóságát, anyag- és pótalkatrész-szállítást, logisztikát és közös képzést a helyi személyzet számára. A GE mindenhol az érintett országra szabja az ilyen szolgáltatási egyezményeket, mint tette Ausztráliában, Kínában, Lengyelországban és Oroszországban. A hivatalos aláírási ünnepségre Astanába utazott a GE elnöke és vezérigazgatója, Jeff Immelt is. Azt mondta: "Ez az egyezmény tovább növeli a GE globális szolgáltatási területét, ezzel egyidőben segíti Kazahsztánt a fenntartható növekedésben, gyártási kapacitás és világszínvonalú vasútrendszer kiépítésében". Ez a bejelentés két hónappal azután történt, hogy a GE leszállította az első 10 Evolution sorozatú mozdonyt a 310 egységből. A 300-at már Kazahsztánban szerelik össze. |
A legújabb hírek a GE Evolution-sorozatú mozdonyokról: Turbófeltöltő gondok miatt állt le néhány ilyen mozdony több I. osztályú (a legnagyobb) amerikai vasútnál. Legalább egy esetben a feltöltő turbinája áttörte a turbófeltöltő házát és kirepült a mozdonyszekrényből. Az érintett vasúttársaságok újraindították a korábban leállított mozdonyaikat, hogy azok beálljanak a GEVO-k (GE Evolution) helyére, a GEVO-k pedig javításra mentek. "A GE Transportation alkatrész minőségproblémát talált néhány Evolution sorozatú mozdony turbófeltöltőjénél", mondta a GE szóvivője, Stephan Koller. "Amikor a probléma felszínre került, tájékoztattuk a vevőinket és folyamatos kapcsolatban vagyunk velük." TRAINS magazin, 2009. október
|