Két gőzmozdony, két templom




Az utolsó szegedi gőzös, a 424,334


SZÁZÉVES A MÁV SZEGEDI IGAZGATÓSÁGA
Fejezetek a Vasútigazgatóság történetéből 1888-1988 c. könyvből

Háttérben a szegedi fogadalmi templom ikertornya




A Baltimore & Ohio #2865 Consolidation (2-8-0, 1D) mozdonya Portsmouth fűtőházában, Ohio, Egyesült Államok)

E. O. Tefs felvétele, Thomas Dressler gyűjteményéből, a RAILROADS OF THE OHIO VALLEY, 1947 - 1960, Book Two, Huntington, West Virginia to Cincinnati, Ohio c. könyvéből

Mind az amerikai templom, mind a mozdony kevésbé impozáns, mint a magyar, bár a tengerentúli gőzös határozottan erősebb, mint a mi Bivalyunk. Az amerikai mozdony 1957 májusában a kicsi, de a feladatához megfelelő méretű fűtőházban áll két futás között, hogy kiszereljék.

A Consolidationök a szokásos teher vontatók voltak e fűtőház körzetében, és gyakran 3, vagy akár 4 is szükséges volt a különösen nehéz ércvonatok vontatásához a Detroit Steel (acélművek) irányába.

Ebből az látszik, hogy
e körzetben a B&O teherforgalmának csak kisebb részét tették ki a nehéz ércvonatok, máskülönben a társaság beszerzett volna több erősebb gőzöst, és nem kellett volna három, vagy akár 4 mozdonyszemélyzetet is fizetnie. Ekkor vállalnia kellett volna a fordító méretének a megnövelését is. De ezeket nem tette, inkább több Consolidation mozdonyt vezényelt az alkalmi nehéz ércvonatokra.