|
Lillafüred,
a Lillafüredi Állami Erdei Vasút
állomása |
Minden felvétel 1989.
október 26-án készült. Az írásban mindegyik az én felvételem. Engedély nélkül letölteni csak saját nézegetésre engedélyezett. |
1975 és 76-ban Miskolcon voltam katona. Gyakran jártunk szolgálatba a lillafüredi "Szikla" fölötti, Tető rádióállomásra. A tó partján vezetett az út, közben gyakran hallottam a kisvasút modonyának a füttyét. Sajnos, akkor vonatra szállni dezertálásnak számított volna. |
Tehervonat halad át az állomáson |
(fenn) Egy érdekes sínillesztés, különböző koronaszélességű sínekkel (jobbra) A lombok között átsejlik a Palotaszálló Kiváló volt az őzpörköltjük túróscsuszával |
Személyvonat
érkezik Mozdonyfütty hallatszik az alagúton át. |
A vonat megállt az alatút
túlsó bejárata előtt, pedig a forgalmista
bátorítóan kiállt a vágány
mellé. |
Aztán csak beérkezett a személyvonat az állomásra |
Ugyanaznap Diósgyőr Majláth
állomáson fényképeztem ezt a D
tengelyelrendezésű keskeny nyomközű gőzöst. A Kv-4, 2000-ben Lilla névre keresztelt mozdonyt 1954-ben gyártotta a MÁVAG. Ugyanazon év október 28-tól szolgált a vasúton, 447,401-es pályaszámmal. Legnagyobb sebessége 35 km/h volt. 1972-ben leállították és Diósgyőr-Majláth állomáson kiállították. [2], Wikipediából |
Források:
|
Tomori
László 2022. október 12. |
|