Lillafüred, a Lillafüredi Állami Erdei Vasút állomása


 




Minden felvétel 1989. október 26-án készült.

Az írásban mindegyik
az én felvételem. Engedély nélkül letölteni csak saját nézegetésre engedélyezett.




1975 és 76-ban Miskolcon voltam katona. Gyakran jártunk szolgálatba a lillafüredi "Szikla" fölötti, Tető rádióállomásra. A tó partján vezetett az út, közben gyakran hallottam a kisvasút modonyának a füttyét. Sajnos, akkor vonatra szállni dezertálásnak számított volna.




Tehervonat halad át az állomáson












 



(fenn) Egy érdekes sínillesztés, különböző koronaszélességű  
 sínekkel                                                  














(jobbra)  A lombok között átsejlik a Palotaszálló  

Kiváló volt az őzpörköltjük túróscsuszával   





Személyvonat érkezik


Mozdonyfütty hallatszik az alagúton át.



A vonat megállt az alatút túlsó bejárata előtt, pedig a forgalmista bátorítóan kiállt a vágány mellé.






Aztán csak beérkezett a személyvonat az állomásra



Ugyanaznap Diósgyőr Majláth állomáson fényképeztem ezt a D tengelyelrendezésű keskeny nyomközű gőzöst.

A Kv-4, 2000-ben Lilla névre keresztelt mozdonyt 1954-ben gyártotta a MÁVAG. Ugyanazon év október 28-tól szolgált a vasúton, 447,401-es pályaszámmal. Legnagyobb sebessége 35 km/h volt. 1972-ben leállították és Diósgyőr-Majláth állomáson kiállították.

[2], Wikipediából









Források:

 

  • Saját, 1989. október 26-ai felvételeim
  • Wikipedia [2]
Tomori László      

  2022. október 12.