Magyar gőzmozdonyok |
Képek
a magyarországi gőzösözés
közelmúltjából: a 424-es 2. Esztergomba, Szobra, aztán haza, meg szanaszét az országban |
Robog a
Bivaly az esztergomi vonalon. Bárdos Imre
felvétele, 1987 nyara. |
|
Az esztergomi
érkezés után a gőzös a
deltára ment megfordulni. Ezek voltak a mi perceink... A deltázás után a 424,009 vizet vesz. Saját felvételem. Ezután a fűtő rendbetette a tüzet, majd a mozdony gyakran rájárt a vonatára és várta az indulást. Akkor, ha a mozdonyvezető vagy a fűtő nem akart aludni, kezdődött a történetek mesélése... Bárdos Imre felvétele, 1988 nyara. |
|
Nem mindenki
mozdonyvezető, aki annak látszik!
Esztergom, Bárdos Imre felvétele, 1988 nyara. |
Pláne ha nem is látszik
annak...
Esztergom, Bárdos Imre felvétele, 1988
nyara.
|
A
fűtő dobott a tűzre, kazánnyomás rendben. A vonat
levegővel feltöltve, a jelző áll, már
csak a
menesztő kell az induláshoz. Saját
felvételem, 1988. július 3. |
|
Persze nem
csak Esztergomba járt gőzösvonat. Szobon a 424,009
deltázni indul.
Saját
felvételem, 1996. június 8. |
A
deltán.
Saját
felvételem, 1996. június 8.
|
Már a vonaton,
várakozás az indulásra.
Saját
felvételem, 1996. június 8. |
|
Érkezés
a Nyugatiba egy szép út után. Saját
felvételeim, 1988. június 25-e és
augusztus 12-e.
|
Nyárvégi
napsütésben
1988. augusztus 27.
|
|
Egy
érdekes együttállás, ami
már ismét lehetséges.
1988. július 23. |
És persze megérkeznek a szolnokiak is.
1996. július 7. |
|
Nemcsak
Esztergomba és Szobra jártak Bivalyok. Itt
épp Keszthelyen. A motorkocsi nem előfogat, csak így
fértek el.
1988. auguszus 20. |
De mintha nem lenne felhőtlen a viszony a helyiekkel... 1994. nyara |
Egy
véletlen találkozás Kelenföldön. A
két mozdony a Hámánból jött és
a Délibe ment, onnan meg két vonattal a Balaton
felé.
1989. augusztus 5.
|
|
A 424,262 futópróbán,
1990. augusztus 11. |
A 287-es meg vonattal. |
|
A 424,009-est Fonyódon szolgálják ki, 1988. augusztus 28. |
...és meg is forgatják. 1988. augusztus 28. |
A 424,009-es Veresegyházon a vonatparádén, ...
2000.
július 2. |
... és a Királyvágányon, Gödöllő felé.
1996.
július 6. |
|
De
a legszebb az volt, amikor a Bivaly a nyílt vonalon futott,
még jó pályán is rázott a konyha,
mert nem volt alatta futókerék. Olajszag, füstszag,
a locsolt szén szaga... Gyönyörű. 1994. augusztus
|