Különleges váltók


Hármas kitérő a fűtőházban


A Port Isabel mellékvonal valaha a keskennyomközű Rio Grande Railroad vonala volt, később a Missouri Pacific (MoPa) vasút csatlakozása lett a Mexikói öböl partjára.

A képen látható öreg mozdonyszínben csak egy könnyű motorkocsi áll, de sosem jártak ide be nehéz mozdonyok, csak könnyű gőzösök. Úgy könnyű...



Ralph Carlson felvétele, Mack Tomme jóvoltából a TRAINS 1941. augusztusi számából



A kitérő mellett nem látni állító szerkezetet. Lehetséges, amint az Amerikában kis forgalmú állomási hálózaton szokás, a kitérőt a kívánt állásban ideiglenesen kiszögezték.




Hármas kitérő a komp lehajtó rámpáján


Az olasz csizmáról Szicíliába komp viszi a vonatot. Ez a rámpa a Villa San Giovanniban álló kompról vezeti le a vasúti kocsikat.

Timothy Jepson írásából  a Vonattal a Föld Körül c. könyvből


 
Repülő szállítja a mozdonyt



1994 júniusában az Antonov 124-es egy 109 tonnás dízelmozdonyt repített át Kanadából Írországba. A mozdony végcélja az indiai vasutak volt.


The Ultmiate Encyclopedia of STEAM & RAIL könyvből





Dízelmozdony vezetőszerv gőzmozdonyon


Az amerikai Southern Pacific vasúttársaság felújította a híres, Daylight (napfény) mozdonycsalád egy tagját, a GS4 osztályú 4449-est. A rendezvény- és kirándulóvonatokat vivő gőzös hosszabb úton, vagy tartós, nagy emelkedőn dízelmozdony segítséggel halad.

Az amerikai fővonali dízelmozdonyok többes üzemre alkalmasak, vezérlési csatláson át távvezérelhetők. Adódott a megoldás, hogy az élen haladó gőzösre dízelmozdonyt vezérlő egységet szereljenek. Ennek villamos áramkörét a gőzmozdony mögött dolgozó dízelmozdonyhoz csatlakoztatják, az illyenkor úgy érzi, mintha egy elékapcsolt dízelmozdony vezérelné.

A dízel irányító doboz a kép bal szélén, alul látható. Rajta van a hat állású fokozatkapcsoló, visszajelző lámpák és balra lenn a vészleállító kapcsoló.










Talán ezzel a fúrógéppel fúrták a mi Nohabjaink hengereit is





Ez a masszív gép fúrta a hengerek furatát a megfelelő ferde szögben az Electro-Motive Divison La Grange-i óriási telepén,
Chicago mellett.

A motorblokk öntvényben természetesen ott voltak a
lyukak a hengerperselyek számára, amikben majd a dugattyúk járnak, de az öntött felület sosem olyan sima és pontos, amilyen akár a hengerperselyek befogadásához kell. A pontos méretet ezzel a fúrógéppel állították be és így alakult ki a felszín is.

EMD gyári fénykép a TRAINS magazin EMD AT 100 (száz éves az EMD) különszámából






manhattani


2022. március 14.