|
Különleges
váltók |
Hármas
kitérő a fűtőházban A Port Isabel mellékvonal valaha a keskennyomközű Rio Grande Railroad vonala volt, később a Missouri Pacific (MoPa) vasút csatlakozása lett a Mexikói öböl partjára. A képen látható öreg mozdonyszínben csak egy könnyű motorkocsi áll, de sosem jártak ide be nehéz mozdonyok, csak könnyű gőzösök. Úgy könnyű... Ralph Carlson felvétele, Mack Tomme jóvoltából a TRAINS 1941. augusztusi számából A kitérő mellett nem látni állító szerkezetet. Lehetséges, amint az Amerikában kis forgalmú állomási hálózaton szokás, a kitérőt a kívánt állásban ideiglenesen kiszögezték. |
Hármas
kitérő a komp lehajtó rámpáján Az olasz csizmáról Szicíliába komp viszi a vonatot. Ez a rámpa a Villa San Giovanniban álló kompról vezeti le a vasúti kocsikat. Timothy Jepson írásából a Vonattal a Föld Körül c. könyvből |
Repülő szállítja a mozdonyt |
1994 júniusában az Antonov
124-es egy 109 tonnás dízelmozdonyt
repített át Kanadából
Írországba. A mozdony végcélja az indiai
vasutak volt. The Ultmiate Encyclopedia of STEAM & RAIL könyvből |
Talán ezzel a
fúrógéppel fúrták a mi Nohabjaink
hengereit is |
Ez a masszív gép fúrta a hengerek furatát a megfelelő ferde szögben az Electro-Motive Divison La Grange-i óriási telepén, Chicago mellett. A motorblokk öntvényben természetesen ott voltak a lyukak a hengerperselyek számára, amikben majd a dugattyúk járnak, de az öntött felület sosem olyan sima és pontos, amilyen akár a hengerperselyek befogadásához kell. A pontos méretet ezzel a fúrógéppel állították be és így alakult ki a felszín is. EMD gyári fénykép a TRAINS magazin EMD AT 100 (száz éves az EMD) különszámából |
manhattani 2022. március 14. |
|