|
"Safety Timeline", államilag
kötelezővé tett biztonsági
intézkedések és azok időpontja az amerikai
vasúton |
|
A TRAINS balesetekkel foglalkozó különszáma összegyűjtötte, hogy melyik évben milyen biztonsági intézkedésekkel/előírásokkal illette az állam a megfelelő kormányszervein keresztül az USA vasutait. Érdekes lenne megnézni, hogy mikor estek Európában/Magyarországon hasonlók. Lefordítottam az amerikaiakat. Akinek van adata a közelebbiekről, tegye meg a honlap mail címén vagy az index Balesetek fórumban, és jelezze, hogy átvehetem-e ide. |
1893 1900 1907 1910 |
A
Safety Appliances Act (Biztonsági
(biztosító-)berendezések törvény
kötelezővé teszi az automata
kapcsolókészüléket és a
légféket [1] az államközi közlekedésben járó járművekre [2] A légfék és az automata kapcsoló teljes körű használata First Hours of Service Act (A szolgálat első órája törvény): kötelező a (legfeljebb) 16 órás szolgálat National "Safety First" (nemzeti "A biztonság az első") kampány |
Világos,
hogy az automata kapcsolókészülék
Európára és Magyarországra "not
applicable". Légfék? Itt is csak a légfék a kérdés. Ilyenrőli nem hallottam Magyarországon. |
1911 1917 1920 |
Locomotive Inspection Act (Mozdony
vizsgálati
törvény):a teherkocsi létrákat és a
kapaszkodókat szabványosítják Kötelező a mozdonyon a villamos homloklámpa Hatályba lép a Signal Inspection Act (Jelzésrendszer felülvizsgálati törvény) A Hall Switch & Signal Co. feltalálja a searchlight jelzőt |
1923 1924 1925 1927 1928 |
A gördülőcsapágy első alkalmazása vasúti
járművön Az American Railway Association szabványosnak fogadta el a lengőkaros útátjáró jelzőt. Az első, pneumatikus vágányfék alkalmazása: az Indiana Harbor Belt Gibson rendező-pályaudvarán "Steel center sills", a nagy szekrényű vasúti kocsiknál alul, középen alkalmazott merevítő (amin a hobók utaztak) kötelezően acélból kell készüljön az új kocsikra (RhB topiktárs kiegészítése) Az első központi forgalomirányító rendszer telepítése A Sperry Rail Service megkezdi a kerékhibák vizsgálatát |
1931 1933 1940 |
Tilos tisztán fa
építésű kocsik
közlekedése államközi forgalomban Minden teherkocsi kapaszkodót kap a bal oldalon "Arch bar design" tilos más vasútnak átadott kocsikon, a fa főkeret is tilos Az acél tetőjárda kötelező az új kocsiknál |
Az "arch bar" íves rudat jelent, az öntött acél keretű forgóvázak alkatrésze. Tetőjárdát ritkán alkalmaztak nálunk. |
1945 1952 1956 1960 |
Tartórúddal ellátott
kocsi nem adható
át más vasútnak Nappal is kötelező a homloklámpa használata Öntött acél kerekű kocsi nem adható át más vasútnak Az utolsó, I. osztályú (nagy) vasútnál dolgozó gőzöst kivonják a forgalomból |
1966 1968 1969 |
Az
utolsó, I. osztályú (nagy) vasútnál
dolgozó gőzöst kivonják a forgalomból Kötelező a gördülőcsapágy az új kocsiknál A napi szolgálati óraszám legföljebb 14 lehet, elsőként a Florida East Coast alkalmazta ezt a szabályt |
1971 1974 1978 1980 |
A napi legnagyobb óraszám 12 A tetőjárdát eltávolítják a legtöbb teherkocsiról A mozdonyokról leszerelik a járdát Kötelező a biztonsági üveg a kocsikon és a mozdonyokon |
Vil |
1986 1987 1990 |
A "caboose"-ok (kb. tehervonati
kalauzkocsik a vonat
végén) már nem szükségesek a fővonali
tehervonatoknál A Conrail-Amtrak ütközés: 16 halálos áldozat, bevezetik a mozdonyvezetők hatósági vizsgáját és bevezetik szúrópróbaszerűen a kábítószer-fogyasztás ellenőrzését Megszűnik a fűtő a dízelmozdonyokon, többé nem használnak "caboose"-t |
Nálunk ilyen nem volt. Fűtőket dízelmozdonyokon a szakszervezetek követelésére alkalmaztak, de ez után is maradt külön fékező a dízelmozdonyokon, néha több is egy mozdonyon, akik persze nem fékeztek. |
1991 1990-es évek: |
Engedélyezik a két
tagú mozdonyszemélyzetet
a hosszú járatú tehervonatokon Tilos mozgó vonatra fel- vagy arról leszállni a legtöbb vasúttársaságnál |
Vil |
1992 1994 2008 |
Kötelező a mozdonyvezetők
számára a
hatósági vizsga A kocsiknál kötelező a gördülőcsapágy A UP-Metrolink ütközés: 25 áldozat, 2015-re kötelezővé teszik a nemzeti forgalomirányítási rendszert |
Ezek a Positive Train Controlnak (az ETCS-hez hasonló biztosítóberendezésnek) az egyes vasúttársaságokra alkalmazott változatai lesznek. Ma kevés ilyen működik és aggódnak, hogy nem lesz meg a bevezetés minden műszaki feltétele, és mivel az államnak is be kell vezetni az Amtrak pályáján, úgy tűnik, hajlik rá, hogy kitolja a határidőt. |
Források:
|
manhattani
2012. december 22-től |